Référents


Documents labellisés

L'image du mois

Checking out the “nutritional information” for FASP Food

Margaret van Naerssen, Ph.D. in Applied Linguistics/ Language Acquisition
Immaculata University (Pennsylvania, USA)
Structure de recherche associée à la MRSH : ERIBIA
Enregistré le : 10/06/2010 - Durée : 41mn25s - Réalisation : CEMU - MRSH
Lieu : MRSH

Margaret van Naerssen is Ph.D., Coordinator of the Cultural & Linguist Diversity Program  in College of Graduate Studies at Immaculata University (Pennsylvania, USA). Her areas of interest include English for Specific Purposes, Second Language Acquisition, Language Assessment, and Forensic Linguistics.

FASP provides both a way of accessing the languages of learners' specializations, and certain basic « nutrition » for language acquisition. The « nutritional » needs of learners in a general academic language course differ from those in Language for Specific Purposes courses.  While certain underlying « nutritional » needs are similar, special diets might be required for more narrowly defined needs.  Thus, the types of reading will differ.

To select and develop the most appropriate "meals" for our learners, we need to:

  • understand how certain underlying characteristics of such readings can promote language acquisition;
  • identify the general or specific needs of learners.

 Learners can also "cook up" additional readings. T

Two examples of readings are used: short stories of medical detection written by a single author and excerpts from a journal of satire to support reading, e.g., moves within certain genres in science and technology.

Rechercher dans la forge numérique

Sujets

Adoption Agriculture Agronomie Alimentation Altérité Aménagement Animaux Apprentissage Architecture Archives Arts Attachement Autofiction Autorité Big Data Bonheur Cartographie Catastrophe Chanson Cinéma Classes sociales Cognition Collectivité Commerce Communication Comportement Concept Conflits Conscience Consommation Constitution Coopération Corps Crise Croissance Création Crédit Culture Célébration Dessin Discrimination Droits Décision Démocratie Déplacements Développement Echelles Ecrits Ecrivains Edition Education Endettement Energie Enfance Enfant Entreprise Environnement Epistémologie Equilibre Equitation Etats Ethique Europe Evaluation Expression Famille Fiction Fiscalité Foi Folklore Fondation Formation Genre Historiographie Héritage Identité Image Imaginaire Individualisme Industrialisation Informel Innovation Insertion Institutions Intellectuels Interdisciplinarité Inégalités Itinéraire Jardins Jeu Jeunesse Justice Langage Lexicologie Liberté Lien social Limites Littérature Loisirs Maladie Marginalité Maritime Migration Militaire Minorités Mobilité Modélisation Monnaie Morale Mort Motricité Mutations Mythes Médecine Mémoire Nature Normes Numérique Orient Orientation Paix Parenté Parole Patrimoine Paysage Peinture Pensée Performance Philosophie Plaisir Politique Population Pouvoir Poésie Presse Prison Procréation Propagande Propriété Protection Précarité Pêche Recherche Relations Religion Responsabilité Ressources Risques Rituels Ruralité Réseaux Santé Sciences & techniques Scolarité Sens Sensibilité Sexe SHS Sociétés Sols Son Souffrance Spectacle Suicide Surréalisme Sécurité Ségrégation Sémantique Technologie Temps Territoire Théâtre Toponymie Tourisme Transmission Transplantation Transports Travail Urbanisation Urbanisme Valeurs Victimes Vie Vigne Ville Violence Virtuel Voyage Vérité Évolution
  
Abonnements - Fils RSS de la MRSH